Moderní zákazník vyhledává, selektuje a stává se imunním

Internet nám poskytuje nepřeberné množství informací. Naši zákazníci to vědí a využívají. Hledají právě to, co potřebují. Porovnávají. Mají čím dál větší přehled o tom, co jim různé značky mohou nabídnout a co od nich mohou všechno získat. 

ZÁKAZNÍK NEABSORBUJE KOMUNIKACI ZNAČKY/PRODUKTU/SLUŽBY V RÁMCI JEJICH OBORU, ALE POROVNÁVÁ JI NAPŘÍČ CELÝM KOMUNIKAČNÍM ÉTEREM VŠECH ZNAČEK NA TRHU. 

Zbavme se úzkého pohledu na naši značku pouze v kontextu oboru, do kterého patříme. Zkusme vnímat naše zákazníky jako lidi, kteří si kupují zmrzlinu, chodí do kina, vybírají si nové auto nebo rozhodují o strategickém nákupu součástek do motorů. Každý zákazník je komplexní bytost, která nepřepíná mezi jednotlivými obory, ale žije svůj život plný snů, přání a potřeb - pracovních i soukromých. 

STOJÍ TO NA OBSAHU

Aby zákazník vyhledal vaše služby, aby vzal vaši značku v potaz, musí ho k ní něco přilákat. Je potřeba, aby objevil přidanou hodnotu značky či produktu dřív, než objeví značku jako takovou. Něco, co ho zaujme. Většinou se jedná o informace, které ho pobaví, pomohou mu nebo rozšíří jeho obzory. Nestačí být na správném místě a vypadat dobře, je především potřeba nabídnout to, co zákazník chce - relevantní obsah.

6 základních atributů, které by měl obsah vaší komunikace vždycky splňovat

Jsou to atrinuty, které by měl obsah splňovat nebo, řekněme si to upřímně, se k těmto 6 metám co nejvíce přibližovat.

 

ORIGINÁLNÍ

Jde o to nabídnout zákazníkům vždy něco nového: novou informaci, nový pohled na danou věc. V záplavě informací, kterým dnes a denně čelíme, není nic horšího než ztrácet čas obsahem, který nám nic nepřinese.  

 

RELEVANTNÍ

Pokud budeme znát dobře svoji cílovou skupinu, budeme taky dobře vědět, co ji zajímá. Potom se nemůže stát, že budeme třeba i zajímavé a originální informace předkládat špatnému publiku.

 

SROZUMITELNÝ

Velmi často opakovaná rada, kterou ani my nemůžeme vynechat: zbavte se všech problematických informací, všeho, co by mohlo vaše okolí pochopit jinak nebo nepochopit vůbec. Problém většinou způsobují cizí slova, dlouhá souvětí nebo všeobecně dlouhé texty. Řešení může přinést doprovodná grafika, obrázek nebo třeba i video. A právě pro tyto účely jsme připravili službu pro tvorbu levného videa - VideoVideo.

KREATIVNÍ

Content marketing by měl kreativitou dýchat. Je to jeho múza. Kreativita však není totéž co originalita. Můžete mít originální myšlenku, kterou ještě nikdo nikdy nepublikoval, ale můžete ji podat tak nezáživně a bez nápadu, že zapadne a i přes svůj velký potenciál vám nic nepřinese.

AUTENTICKÝ

Na nic si nehrajte. (To asi říká vše, ne?)

 

EMOTIVNÍ

Tohle máme v agentuře moc rádi. Možná i proto, že jsme sami z větší části velmi emotivní. V jakém smyslu? Denně se brodíme tisíckovami brandovaných sdělení. Jsme informacemi doslova přetížení. Když se potom máme rozhodovat, vybrat si, uchylujeme se stále častěji k pravé hemisféře našeho mozku. Dáváme stále častěji na emoce. A může to být výběr auta, zaměstnance, balení sýru nebo politické strany. Neazapomínejte na to při tvorbě svého obsahu. My na to rozhodně nezapomínáme.

Vůbec nezáleží na tom, na kterém atributu stojí dokonalý obsah nejvíc. Žádný není větší nebo důležitější. Až všechny parametry společně vytvoří dokonalý obsah. Takový, který bude žít dlouho a který vám přinese mnoho nových zákazníků.

Nároky na vaši komunikaci v tomto světle pravděpodobně o něco stoupnou, ale výsledek bude stát za to. Pokud na tyto nároky náhodou nebudete kapacitně stačit, obraťte se na náš tým seventy7. Jsme připraveni vám pomoci.