Pátek, 2. Prosinec 2016

Pokládáte otázky?

Autor: 

My lidé moc rádi mluvíme a velmi neradi se ptáme. Položili jste někdy klientovi otázku? Pokládáte klientům i nepříjemné otázky? Opravdu je pokládáte? 

 
 
Otázky: 
Co chcete kampaní dokázat? 
Jaký je cíl dané kampaně? 
Jaký je OPRAVDU cíl dané kampaně? A co ještě?
Co si od toho slibujete přímo vy? 
A co si od toho slibuje obchodní ředitel a co majitel?
A jak si myslíte, že to bude vypadat, až kampaň odezní?   
Až bude po kampani, čím jí budete hodnotit?
Až bude po kampani, co bude to, čím poznáte, že byla úspěšná?  
Co znamená, že chcete navýšit prodeje? O kolik? A jak to poznáte? Kolik máte v současnosti? 
Kdo či co všechno navýšení prodeje v současné době ovlivňuje? 
Co je největší překážkou uskutečnění tohoto řešení? A co je další? 
Z jakého důvodu jste tento způsob řešení již nepoužili v minulosti? 
Jak moc věříte této kampani - řekněte mi číslo od 1-10? 
 
Pokládáte tyto otázky? Opravdu je pokládáte? A co na ně říkají vaši klienti? 
 
Nebyla jsem na všech jednáních světa, nemluvila jsem se všemi marketingovými řediteli planety, ale co za těch pár let, co pracuji v této branži vím, že agentura se neptá a klient neodpovídá. Klient totiž vypracuje brief, ve kterém 90 % otázek je o tom, kolik má agentura zaměstnanců, kolik m2 má jejich kancelář, a jaké jsou její reference a spousta dalších byrokratických nesmyslů. 10 % informací zbývá pro agenturu a v tom jsou právě vypsaná úderná hesla: chceme zvýšit povědomí, chceme navýšit prodej, cílovou skupinou jsou ženy a muži ...  30+, střední příjmy atd. atd. atd. a konec... 
 
A my jsme si prostě řekli, že touto cestou už šlapat nechceme... není efektivní, stojí hodně peněz, času a vlastně nás ani moc nebaví... sedět na prezentaci s klientem a v tu chvíli poslouchat veškeré překážky a překvapení s připravenou prezentací, na které pracovala celá agentura několik dní či týdnů.. ne ne ... touto cestou my už prostě nejdeme! 
 
Sedět na workshopu s klientem a dívat se, jak kampaň roste pod rukama, všechna překvapení  a problémy řešit za pochodu. To je ta práce, co nás baví a baví i naše klienty, je totiž efektivní, je rychlá, má řešení, je pozitivní, je kreativní ...  Řeší aktuální stav věcí, tak jak klient potřebuje a chce, on je ten odborník na produkt a seventy7 je ten odborník na strategie.. dohromady jsme prostě tým! 
 

Štítky: