Pondělí, 27. Leden 2014

Eventy, které mají smysl - nezapomínejte na emoce

Autor: 

Stejně jako všechny oblasti v marketingu, tak i eventový průmysl se neustále vyvíjí. Nejde jen o to, aby byly eventy originální, ale musí být také úspěšné. A to je velmi obtížný úkol.

Osvědčené cesty nefungují

Z vlastních zkušeností vím, že existuje mnoho marketérů, kteří při pořádání eventů z různých důvodů zastávají “osvědčené” koncepty. Jenže jít “osvědčenou cestou” již nestačí, zákazníci či klienti vyžadují více. Návštěvnost takovýchto akcí klesá a tak začínají postrádat smysl. Kolikrát jste již byli na ochutnávce vín nebo si zahráli black jack v mobilním kasinu? A i přesto v mailu stále nacházíte další a další pozvánky na obdobné akce. Co za tím vězí? Nízký budget, rozhodnutí majitele, nedostatek invence, strach?

Proč vlastně event?

Co očekáváme od setkání se zákazníkem? Jde nám jenom o čárku na seznamu pozvaných hostí? Chceme si se zákazníkem jenom potřást rukou? Vidět se s ním? Pokud ano, zůstaňme u byznys večeře nebo pracovní schůzky. Úkol bude splněn, firmu to nebude nic stát a zákazníkovi to vadit nebude.

Pokud však chceme se svým zákazníkem budovat vztah, dát mu pocítit to, že si jej vážíme, musíme na to jít z jiné strany. A prosím, povšimněte si, že jsem použila slova “vztah” a “pocítit”. To je klíčové. Na to v týmu seventy7 dbáme u přípravy každého eventu. Chceme vložit do každého eventu emoce, prožitky, náladu, protože jenom tak můžeme budovat vztah.

A je to všechno jenom o penězích?

Domníváte se, že když chcete svého zákazníka zaujmout, připravit mu nezapomenutelný a emotivní zážitek, musíte nutně vynaložit více peněz? Odpověď zní - nemusíte. Je potřeba se jenom odprostit od zastaralých “osvědčených” konceptů a vydat se novým směrem, kterým se ubírá celý svět okolo nás a to nejen v oblasti marketingu. Hledat emoce v nových trendech a nabídnout prožitky, které ještě nikdo nezažil. Nebo naopak oprášit věci a prožitky, které již upadly v zapomění a jsou připraveny opět vyvolat pozitivní náladu a potěšit. Takhle se na disciplínu event marketingu díváme my v seventy7.

Jako příklad mohu uvést jeden prostý, přitom však nápaditý a emotivní event, který jsme připravili pro Nákupní Galerii Myslbek v Praze. Byla to oslava svatého Valetýna a návštěvníci galerie v ten den měli možnost nechat se vyfotografovat ve velkém valentýnském srdci a svou fotku si pak rovnou odnést domů v podobě přívěšku na klíče. Fotografie byly současně publikovány na stránkách nákupní galerie, což přispělo k velkému nárustu návštěvnosti stránek. Že měl event úspěch bylo vidět hned na místě - po celý den bylo v galerii plno! Někteří se dokonce vráceli s dalšími známými. Ano, myšlenka jednoduchá, za velmi málo peněz - užitek však velký! Návštěvníci si spojili nákupní galerii s krásným zážitkem, který jim navíc každý den připomíná dárek v podobě přívěšku na klíče.